Skip to main content

အမ်ိဳးသားေနာက္ ေျခရာေကာက္ျခင္း

အမ်ိဳးသားေနာက္ ေျခရာေကာက္ျခင္း



ႏွစ္စဥ္ တန္ေဆာင္မုန္း လဆုတ္ ၁၀ ရက္ေန႔ ေရာက္တိုင္း အမ်ိဳးသားေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကသည္။ အမ်ိဳးသားေန႔ ျဖစ္ေပၚလာပံုမွာလည္း ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၂၈၂ ခုႏွစ္ တန္ေဆာင္မုန္း လဆုတ္ ၁၀ ရက္ေန႔ (၁၉၂၀ ျပည့္ႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔) တြင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ ျမန္မာ့ပထမဆံုး ေက်ာင္းသား သပိတ္ႀကီးကို အစြဲျပဳၿပီး ေန႔ထူးေန႔ျမတ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ႏွစ္စဥ္ တန္ေဆာင္မုန္း လဆုတ္ ၁၀ ရက္ေန႔ ေရာက္တိုင္း အမ်ိဳးသားေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကသည္။ အမ်ိဳးသားေန႔ ျဖစ္ေပၚလာပံုမွာလည္း ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၂၈၂ ခုႏွစ္ တန္ေဆာင္မုန္း လဆုတ္ ၁၀ ရက္ေန႔ (၁၉၂၀ ျပည့္ႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔) တြင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ ျမန္မာ့ပထမဆံုး ေက်ာင္းသား သပိတ္ႀကီးကို အစြဲျပဳၿပီး ေန႔ထူးေန႔ျမတ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

အမ်ိဳးသားေန႔ကို အဂၤလိပ္လို (National Day) ဟု သတ္မွတ္ပါသည္။ National ဆိုသည္မွာ (အမ်ိဳးသား၊ ႏိုင္ငံေတာ္) ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အဓိပၸာယ္ျဖင့္ သံုးစြဲၾကသည္။ Relating to or characteristic of a nation; common to a whole nation အေနျဖင့္ သတ္မွတ္သံုးစြဲၾကျခင္းျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးသားသီခ်င္း (National anthem)၊ အမ်ိဳးသားစိတ္ (Nationalism)၊ အမ်ိဳးသားေရး (National Affairs)၊ အမ်ိဳးသားအလံ (National Flag) ဟူ၍လည္း တြဲဖက္သံုးစြဲၾကသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ National Day ကို (အမ်ိဳးသားေအာင္ပြဲေန႔) ဟူ၍ အျပည့္အစံုေခၚဆိုရန္ တစ္ခ်ိန္က အဆိုျပဳခဲ့ဖူးသည္။ 

(အမ်ိဳးသား) ဆိုသည့္ ေဝါဟာရကို ပုဂံေခတ္၊ အင္းဝေခတ္ ေက်ာက္စာမ်ားတြင္ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီး ဆိုသည့္ အဓိပၸာယ္ျဖင့္သာ သံုးစြဲၾကေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔ကၽြန္ဘဝ က်ေရာက္ခ်ိန္က စၿပီး ၁၉၀ဝ ျပည့္ႏွစ္မွသည္ ၁၉၂၀ အတြင္း ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ကာလ၌ ျမန္မာတစ္မ်ိဳးသားလံုး သူ႔ကၽြန္ဘဝက လြတ္ေျမာက္လိုသည့္ စိတ္ဓာတ္မ်ား တဖြားဖြားေပၚေပါက္လာၿပီး နယ္ခ်ဲ႕တို႔ကို ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္ ပုန္ကန္လိုစိတ္မ်ား ေပၚလာသည္။ အားလံုးႏွင့္ဆိုင္သည့္ ဘံုစိတ္ ဓာတ္တစ္ခုကို ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး (အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ဓာတ္) အျဖစ္ ျပန္လည္ ႏိုးထရွင္သန္လာၾကသည္။ အမွန္ေတာ့ ၁၉၂၀ ျပည့္ႏွစ္ ေက်ာင္းသား ပထမသပိတ္သည္ (အမ်ိဳးသား) ဆိုသည့္ ေဝါဟာရကို အစြမ္းကုန္ရွင္သန္ေစၿပီး တပ္လွန္႔လိုက္ေသာ ေန႔လည္းျဖစ္သည္။ 

ေက်ာင္းသားသပိတ္သည္ ျမန္မာတစ္မ်ိဳးသားလံုးကို (အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရး) ႏွင့္ နယ္ခ်ဲ႕ ဆန္႔က်င္ေရး တိုက္ပြဲမ်ားဆီသို႔ပါ အေရာက္ ေခၚသြားသည္အထိ အစြမ္းထက္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း တန္ေဆာင္မုန္း လဆုတ္ ၁၀ ရက္ေန႔ကို (အမ်ိဳးသားေန႔) အျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္းမွာ (အမ်ိဳးသားစိတ္ဓာတ္) ဆိုသည့္ ဇာတိမာန္ကို အၿမဲထက္သန္ေနေစရန္ လံႈ႔ေဆာ္ေပးျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ 

၁၉၂၀ ျပည့္ႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၂၄ ရက္ေန႔တြင္ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားမ်ား ေကာင္စီက (National Education in Bahan) ဆိုသည့္ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္သည္။ ေက်ာင္းသားသပိတ္ကစတင္ၿပီး (National) ဆိုသည့္ စကားကို အမ်ိဳးသားေရး အေနျဖင့္ စတင္ သံုးစြဲလာျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုေၾကညာခ်က္ထဲတြင္လည္း (အမ်ိဳးသားေက်ာင္း) ဆိုသည့္ စကားလံုးကို သံုးစြဲထားေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။

သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားမ်ား၏ သပိတ္ေမွာက္ ေကာင္စီသည္ ၁၉၂၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ (We are the Sowers) ဆိုသည့္ ေခါင္းစဥ္တပ္ကာ ေၾကညာခ်က္တစ္ေစာင္ ထုတ္ျပန္သည္။ ထိုထုတ္ျပန္ခ်က္ထဲတြင္ -

“အမ်ိဳးသားပညာေရး၏ ေနာက္ဆံုး ရည္႐ြယ္ခ်က္သည္ အမ်ိဳးသား လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ ဗမာလူမ်ိဳးမ်ား၏ လြတ္လပ္ေရးပင္တည္း”ဟုေဖာ္ျပထားေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ (အမ်ိဳးသားပညာေရး) ႏွင့္ (အမ်ိဳးသားလြတ္လပ္ေရး) ဆိုသည့္ စာလံုးမ်ားကို သံုးစြဲလာၾကၿပီျဖစ္သည္။ ထိုမွသလည္ (အမ်ိဳးသား ေက်ာင္း) လႈပ္ရွားမႈမ်ားသည္ တစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္ ဟုန္းဟုန္းေတာက္ ေပၚေပါက္လာခဲ့ရေတာ့သည္။ 

၁၉၂၀ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ဥပေဒကို စတင္ သပိတ္ေမွာက္သည့္ေန႔တြင္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ၂၆ ဦးသည္ အနာဂတ္အတြက္ တပ္လွန္႔သံျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ႏိုးထေစလိုက္။ သူ႔ကၽြန္ဘဝတြင္ ကၽြန္ပညာေရးျဖင့္ စိတ္ဓာတ္မ်ား ဖ်က္ဆီးျခင္း ခံထားရသည္ကို ျပန္လည္ ထူမတ္ႏိုင္ေရးအတြက္ သူတို႔ ေႂကြးေၾကာ္လိုက္သည္က -

“အမ်ိဳးကို ခ်စ္ခင္ၾကပါ၊ ႏိုးၾကားၾကပါ”

ထိုလံႈ႔ေဆာ္သံက မီးခဲျပာဖံုးျဖစ္ေနသည္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ကို ဟုန္းခနဲ ထေတာက္ေစလိုက္သည္။ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ေတာင္းဆိုခ်က္ႏွင့္ အမ်ိဳးသား စိတ္ဓာတ္က လြတ္လပ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဆီသို႔ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုကို ျပန္လည္ တည့္မတ္ေစႏိုင္ခဲ့သည္။ 

သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေႂကြးေၾကာ္သြားသည့္ သံခ်ပ္မ်ားကား ၾကက္သီးထဖြယ္ရာ ျဖစ္သည္။

“အမ်ိဳးသားတို႔ ႀကီးပြားရန္၊ နည္းလမ္းမွန္စြာ လုပ္တဲ့ေက်ာင္းသား”

“တိုင္းျပည္ေကာင္းေအာင္ အက်ိဳးေဆာင္၊ ရာဇဝင္ေျပာင္တဲ့ ေရႊေက်ာင္းသားမ်ား”

ေကာလိပ္သပိတ္က စတင္ခဲ့သည့္ တစ္ႏိုင္ငံလံုးရွိ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ သပိတ္ေမွာက္ အေရးေတာ္ပံုသည္ အမ်ိဳးသားေရး လႈပ္ရွားမႈႀကီးတစ္ခုအသြင္ေဆာင္လာသည္။ တစ္မ်ိဳးသားလံုး တက္ႂကြစြာျဖင့္ အမ်ိဳးသား ပညာသင္ေက်ာင္းမ်ားကို ေထာက္ပံ့ကာ အမ်ိဳးသား ပညာေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ေအာင္ျမင္သည္ျဖစ္ေစ၊ မေအာင္ျမင္သည္ျဖစ္ေစ သမိုင္းမွတ္တိုင္တစ္ခု စိုက္ထူႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္၊ ဇာတိမာန္တို႔က အမ်ိဳးသား လြတ္ေျမာက္ေရးကို ဦးတည္ေစခဲ့သည္။ 

အမ်ိဳးသားေက်ာင္းမ်ား ေပၚေပါက္လာၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ ယင္းေက်ာင္းမ်ားကို စနစ္တက် စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ရန္ အဖြဲ႔အစည္း လိုအပ္လာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၁၉၂၀ ျပည့္ႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလအတြင္း ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းလံုးတြင္ အမ်ိဳးသားေက်ာင္း (National School) မ်ားကို ထူေထာင္ၿပီးေနာက္၊ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းမ်ားကို ၾကည့္႐ႈအုပ္ခ်ဳပ္ရန္ အမ်ိဳးသားပညာေရးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (Council of National Education) ကို ဖြဲ႔စည္းခဲ့သည္။ 

အမ်ိဳးသားေက်ာင္းမ်ားကို ဖြဲ႔စည္းထူေထာင္ၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းမ်ားက ေအာင္လာသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ အမ်ိဳးသား ေကာလိပ္တစ္ခု ရွိသင့္သည္ဟု ယူဆၿပီး ၁၉၂၁ ခုႏွစ္ ဩဂုတ္လ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္၊ ဗဟန္းရပ္၊ ေရႊက်င္ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးတြင္ အမ်ိဳးသားေကာလိပ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို စတင္ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ 

အမ်ိဳးသားစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ထူေထာင္ျခင္းကို ျပဳလာၾကသည္။ ၁၉၃၁ ခုႏွစ္ခန္႔တြင္ GCBA (General Council of Burmese Association) အသင္းႀကီးကို ထူေထာင္သည္။ မူလက ဘာသာေရး အသင္းအဖြဲ႔ အသြင္ေဆာင္ေသာ ဗုဒၶ ဘာသာကလ်ာဏယုဝအသင္း (YMBA) ကို ေျပာင္းလဲဖြဲ႔စည္းၿပီး GCBA ဟု ေခၚၾကျခင္းျဖစ္သည္။ GCBA ကို ျမန္မာလို (အမ်ိဳးသား တပ္ေပါင္းစု ျမန္မာ အသင္းခ်ဳပ္ႀကီး) ဟုေခၚၾကသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ထင္ရွားေသာ ႏိုင္ငံေရးအသင္းအဖြဲ႔ႀကီးျဖစ္လာသည္။ (အမ်ိဳးသား တပ္ေပါင္းစု) ဟု ရဲ႕ဝံ့စြာျဖင့္ သံုးစြဲလာျခင္း ျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးသားေရး ဆိုသည္မွာ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ စကားျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္လာသည္။

၁၉၂၂ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၁၇ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေရႊတိဂံု ဘုရားလမ္းရွိ ဂ်ဴဗလီေဟာခန္းမႀကီးတြင္ GCBA ဗဟို အသင္းခ်ဳပ္ အစည္းအေဝးႀကီး က်င္းပသည္။ ထိုအစည္းအေဝးတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ အမ်ိဳးသားေန႔ (National Day) ကို ရက္တစ္ရက္ သတ္မွတ္ၾကရန္ ေဆြးေႏြးၾကသည္။

- သီေပါမင္းကို အဂၤလိပ္တို႔ ေခၚေဆာင္သြားသည့္ေန႔

- အရွင္ ဦးဥတၲမ ကိုယ္ေတာ္ႀကီး ေထာင္က်သည့္ေန႔

- ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားမ်ား ပထမဆံုး သပိတ္ေမွာက္သည့္ေန႔

အထက္ပါ သံုးရက္ကို တစ္ရက္အား အမ်ိဳးသားေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကရန္ ေဆြးေႏြးၾကသည္။ သီေပါမင္း ပါေတာ္မူျခင္းႏွင့္ ေထာင္က်ျခင္းသည္ အက်ကိစၥျဖစ္ၿပီး၊ ေက်ာင္းသားမ်ား သပိတ္ေမွာက္ျခင္းမွာ အတက္ကိစၥျဖစ္ေၾကာင္း အားလံုးက နိမိတ္ေကာက္ကာ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ကို (အမ်ိဳးသားေန႔) အျဖစ္ သတ္မွတ္ရန္ GCBA အသင္းႀကီးက စတင္ သတ္မွတ္ဆံုးျဖစ္ၿပီး ႏွစ္စဥ္ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ က်င္းပခဲ့ၾကသည္။ 

ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းက သူ၏ ကုမၼာရီ ေနရွင္နယ္ေဒးဘြဲ႔ ေလးခ်ိဳးႀကီးတြင္ -

“ပါရမီေျပာင္ေျပာင္ အကဲရယ္ႏွင့္၊ မၾကာမီ အေခါင္စြဲရေအာင္ဟာ (အမယ္မင္း) အေႏွာင္မၿမဲေစရ၊ ေမွာင္ထဲက ထရမယ့္ ျမန္မာ့သဘင္အခါ ေ႐ြးၾကတဲ့ (အိုရွင္) ေဂ်ာင္ထဲက တကာမေတြေတာင္မွ၊ ေနာင္ အကဲလွေစမယ့္ ေအာင္ပြဲအစ ပထမ မဂၤလာေဒး”ဟူ၍ အမ်ိဳးသားေန႔ကို မဂၤလာေဒးဟု ဂုဏ္ျပဳ စပ္ဆိုခဲ့သည္။

၁၉၃၀ ႏွစ္လြန္ ကာလမ်ားတြင္ အမ်ိဳးသားေရးဆိုသည့္ စကားေတြ ေဖာင္းပြလာသည္။ ဤသည္ကို စိတ္မေတြ႔ေသာ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုဗဟိန္းက ေဆာင္းပါးတစ္ေစာင္တြင္ 

“အမ်ိဳးသားေရး၊ အမ်ိဳးသားဝါဒ စသည့္ စကားမ်ားကို လူတိုင္းလိုပင္ ထည့္သြင္း သံုးစြဲၾကေသာ္လည္း လူတစ္ရာလွ်င္ ကိုးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္မွာ စကား၏ အဓိပၸာယ္ အတိမ္အနက္ကို မေတြးဘဲ၊ ေပါ့ေပါ့ေျပာ၊ ေပါ့ေပါ့ေရးႏွင့္သာ ၿပီးၾကေလသည္”ဟု ေဆာင္းပါး တစ္ေစာင္တြင္ ေထာက္ျပေဝဖန္ခဲ့သည္။ (ဆင္းရဲသား ပစၥည္းမဲ့မ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား)

အမ်ိဳးသားေန႔ကို ႏွစ္စဥ္ တန္ေဆာင္မုန္း လဆုတ္ ၁၀ ရက္ေန႔ ေရာက္တိုင္း က်င္းပလာခဲ့ျခင္းသည္ အမ်ိဳးသားေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားစိတ္ဓာတ္မ်ားကို ႏိုးၾကားတက္ႂကြလာၿပီး၊ ေက်ာင္းသားမ်ားက စခဲ့သည့္ နယ္ခ်ဲ႕ ေတာ္လွန္ေရးကို သတိရေနေစရန္ျဖစ္သည္။

တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးေခတ္က ကၽြန္ပညာေရး စနစ္ကို စည္းလံုးညီညြတ္စြာ တိုက္ဖ်က္ႏိုင္႐ံုမွ်ျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးထူးရန္ မသင့္၊ အမ်ိဳးသား လြတ္ေျမာက္ေရးကို အရယူရန္ က်န္ေသးသည္။ အမ်ိဳးသားေန႔သည္ ေအာင္ပြဲလည္း မဟုတ္၊ ေပ်ာ္ပြဲလည္းမဟုတ္၊ လြတ္လပ္ေရး လမ္းစလမ္းနကို ရရွိခဲ့ေသာေန႔သာ ျဖစ္သည္ဟု ခံယူၿပီး လႈပ္ရွားခ်ီတက္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုေခတ္က သူတို႔ေႂကြးေၾကာ္သံမ်ားတြင္ 

“အမ်ိဳးသားေန႔ တို႔ေန႔ တို႔ေန႔”

“ကၽြန္ပညာအလိုမရွိ”

“ေၾကာက္ေမြးပါ ဇာဂနာႏွင့္ႏႈတ္”

“ရဲရဲေတာက္ေဟ့ တို႔ဗမာ”

“အေရးေတာ္ပံု ေအာင္ရမယ္”ဟု ေႂကြးေၾကာ္ ေအာ္ဟစ္ကာ အမ်ိဳးသားေန႔ကို အမွတ္တရ ဆင္ႏႊဲၾကသည္။ အမ်ိဳးသားေန႔တြင္ အမ်ိဳးသားေန႔ အထိမ္းအမွတ္ ကိုင္ေဆာင္မည့္ အလံကိုလည္း သံုးေရာင္ျခယ္ အလယ္က ေဒါင္းပံုကို ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့ၾကသည္။ 

အမ်ိဳးသား ပညာေရးလႈပ္ရွားမႈက ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတစ္ေယာက္ကို ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ သခင္ေအာင္ဆန္းသည္ နယ္ခ်ဲ႕ကၽြန္ပညာေရးကို ဆန္႔က်င္သည့္ လႈပ္ရွားမႈက စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ေမြးထုတ္လိုက္သည့္ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ျဖစ္လာရသည္။ အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ဓာတ္က မည္မွ်အစြမ္းထက္ခဲ့ေၾကာင္း ျပႏိုင္ခဲ့သည္။ 

၁၉၄၆ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၂၀ ရက္ေန႔၊ ဖဆပလ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ညီလာခံတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက (အမ်ိဳးသား ညီညြတ္ေရး) ဆိုသည့္ စကားလံုးကို သံုးသြားဖူးသည္။ 

“အမ်ိဳးသား ညီညြတ္ေရးဆိုတာ ဘယ္ကဲ့သို႔ေသာ ညီညြတ္ေရးကို ေခၚပါသနည္းဟု ေမးရေပလိမ့္မည္။ အမ်ိဳးသားညီညြတ္ေရး ဆိုသည္မွာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသာ ညီညြတ္ျခင္းကိုမဆိုလို။ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ ေယာက်ာ္း၊ မိန္းမ၊ ဂိုဏ္းဂဏမေ႐ြး တစ္ႏိုင္ငံလံုး ျပည္သူျပည္သား လူထုတစ္ခုလံုး အေျပာမဟုတ္၊ အလုပ္ႏွင့္တကြ အမ်ိဳးသားတို႔၏ အလိုဆႏၵမ်ားကို ျပည္ဝႏိုင္ရန္ အမ်ိဳးသားတို႔၏ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ေသာင္းေသာင္းျဖျဖ စိတ္ေရာ ကိုယ္ပါ ညီညြတ္ၾကသည္ကို ဆိုလိုသည္”ဟု ေျပာခဲ့ဖူးသည္။ 

(ရည္ညႊန္း - အမ်ိဳးသားေန႔ႏွင့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး လႈပ္ရွားမႈသမိုင္းအက်ဥ္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈ သမိုင္း (ေအာင္ထြန္း)၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းမိန္႔ခြန္းမ်ား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္မွတ္တမ္း (စစ္ကိုင္းဟန္တင္)၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ႏွစ္ငါးဆယ္ အထူးထုတ္မ်ား)

Comments

Popular posts from this blog

ဆာင္းရာသီမွာအျဖစ္မ်ားတဲ့ လက္အေရျပား ကြာတတ္သူမ်ား အတြက္

ဆာင္းရာသီမွာအျဖစ္မ်ားတဲ့ လက္အေရျပား ကြာတတ္သူမ်ား အတြက္ # Zawgyi Version ျဖင့္ ဖတ္ပါ #  ေမရီလန္းတကၠသုိလ္ရဲ႕ ေလ့လာခ်က္အရ ေဆာင္းတြင္းမွာ လက္အေရျပားကြာတာဟာ အျဖစ္အမ်ားဆံုး အလွအပဆုိင္ရာ ေရာဂါတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္အေရျပား ကြာတာဟာ နာက်င္ခံစားမႈ သိပ္မရွိလွေပမယ့္ အရမ္း႐ုပ္ပ်က္ပါတယ္။ အစားအေသာက္ စားတဲ့အခါမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ လက္အေရျပား ကြာေနတာႀကီးကို ျမင္ရတာ ျဖစ္သူ၊ ျမင္သူ ႏွစ္ဖက္စလံုး စိတ္ကသိကေအာက္ ႏုိင္လွပါတယ္။ အေသးအဖဲြေလးဆုိေပမယ့္ အႀကီးအမားႀကီးအထိ ျဖစ္သြားႏုိင္တဲ့ ျပႆဒ္မီးေလာင္ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။  ခႏၶာကုိယ္တစ္ခုလံုးရဲ႕ အလုပ္အမ်ားဆံုး အစိတ္အပုိင္းေတြထဲမွာ လက္တစ္စံုလည္း အပါအဝင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလက္ဟာ အႏုေရာ၊ အၾကမ္းေရာ အစံုလုပ္ေနရပါတယ္။ အၾကမ္းပတမ္းလုပ္ရၿပီ ဆုိရင္လည္း လက္ဟာ ေရွ႕ဆံုးက ပါေလ့ရွိသလုိ အႏုအရြ အလွအပအတြက္ဆုိရင္လည္း ဒီလက္ဟာ ေရွ႕တန္းကေန ပါဝင္ေနပါတယ္။ ဒီလုိ စြယ္စံုရတဲ့ လက္ဟာ ေဆာင္းတြင္းေရာက္ၿပီဆုိရင္ ၾကမၼာငင္ၿပီး အေရျပားေတြဟာ ကြာလာတတ္ပါတယ္။ ျပင္ပရာသီဥတုကလည္း ေအးစက္ေနၿပီး ေဆာင္းေလေအးေတြ တုိက္ေနတာမုိ႔ အေရျပားဟာ ေျခာက္ေသြ႕ၿပီး အေရျပားကြာလာတတ္ပါတယ္။  အေရျပားကြာရျခင္း အေၾကာင္းရင္းမ်ား  လက္အေရျပားကုိ ကြာေစတ

သ႐ုပ္ေဆာင္ ျမတ္ေကသီေအာင္၏ ခင္ပြန္းေဟာင္း ဦးေအာင္ေဇာ္လတ္မွ ရွင္းလင္း

သ႐ုပ္ေဆာင္ ျမတ္ေကသီေအာင္၏ ခင္ပြန္းေဟာင္း ဦးေအာင္ေဇာ္လတ္မွ ရွင္းလင္း # Zawgyi Version ျဖင့္ ဖတ္ပါ #  ကြ်န္ေတာ္နာမည္ ေအာင္ေဇာ္လတ္ပါ ကၽြန္ေတာ္ယခု အေမရိကန္ႏိုင္ငံ နယူးေယာက္မွာေနပါသည္ ကၽြန္ေတာ္ယခုဒီpostကို မတင္ခ်င္ခဲ့ပါဘူး ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္အခု ကၽြန္ေတာ္အသိုင္းအဝိုင္း ေဆြးမ်ဳိးအေပါင္းသင္းၾကားမွာ အရွက္တကြဲ စိတ္မေကာင္းခ်င္းမ်ားစာြႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေတြ႕ၾကဳံေနရေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဒီpostကိုတင္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ရင္ထဲရွိတဲ့တိုင္း ပြင့္လင္းစြာေျပာရရင္ေတာ့ ဒီျပႆနာကို လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္ႏွစ္ခန္႕ကတည္း ကၽြန္ေတာ္ဒီပိုစ္ကိုတင္ခဲ့ခ်င္တာပါ ကၽြန္ေတာ္ ေအာင္ေဇာ္လတ္ ႏွင့္ မသီတာျမင့္(ခ) သ႐ုပ္ေဆာင္ ျမတ္ေကသီေအာင္ သည္ 2006 ခုႏွစ္မွာ လူသိရွင္ၾကား တရားဝင္လက္ထပ္ခဲ့ၾကပါသည္  ကၽြန္ေတာ္တို႕လက္ထပ္ၿပီးမၾကာခင္မွာပဲ ကၽြန္ေတာ္အေမရိကကို ျပန္လာခဲ့တယ္ ကၽြန္ေတာ္အေမရိျပန္ေရာက္ေနစဥ္ ျမတ္ေကသီေအာင္သည္ ႐ုပ္ရွင္ထုပ္  လုပ္ေရးပိုင္ရွင္ ေဇာ္မ်ဳိးေအာင္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္ေရးေဖာက္ျပန္ေနတာကို ကၽြန္ေတာ္သိခဲ့ရတယ္ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕မိဘအသိုင္းအဝိုင္း သူငယ္ခ်င္းမ်ားကလည္း  ကၽြန္ေတာ့္ကိုဒီအေၾကာင္းကိုထပ္ခါထပ္ခါေျပာခဲ့က်တယ္  ဒါေပမယ့္ကၽြန္ေတာ္မယုံ

ဖြားဖက္ေတာ္ ေရႊအုိးႀကီး (၄) လုံးဟာ ကပိလဝတ္ျပည္မွာ တကယ္ေပၚခဲ့တာလား

ဖြားဖက္ေတာ္ ေရႊအုိးႀကီး (၄) လုံးဟာ ကပိလဝတ္ျပည္မွာ တကယ္ေပၚခဲ့တာလား # Zawgyi Version ျဖင့္ ဖတ္ပါ #  ဗုဒၶရဲ႕ဖြားဖက္ေတာ္ခုႏွစ္ပါးထဲမွာ ေရႊအုိးႀကီး (၄) လုံးေတာင္ ပါပါတယ္။ ဘုရားရွင္ေမြးဖြားတာနဲ႔တစ္ခ်ိန္တည္း ေရႊအုိးႀကီး (၄) လုံးဟာ နန္းေတာ္ထဲက ေပၚလာတာေနာ္။  ကဲ . . .  ေရႊအုိးႀကီး (၄) လုံးက ဘယ္ေလာက္ေတာင္ႀကီးလဲ။ သဃၤဆုိတဲ့ ေရႊအုိးႀကီးက တစ္ဂါဝုတ္။ ဧဠဆုိတဲ့ ေရႊအုိးက ယူဇနာဝက္။ ဥပၸလဆုိတဲ့ ေရႊအုိႀကီးက သုံးဂါဝုတ္။ ပုဏၰရိကဆုိတဲ့ ေရႊအုိးႀကီးက တစ္ယူဇနာေတာင္ရွိပါတယ္။ ေရႊအုိးႀကီး (၄) လုံးရဲ႕အေစာက္က ႏွစ္သိန္းေလးေသာင္းအထုရွိတဲ့ေျမထုနဲ႔အတူတူပင္။ ဂါဝုတ္ေတြ ယူဇနာေတြက ဘယ္ေလာက္ေဝးလဲဆုိတာ ျပန္ၾကည့္ရေအာင္။  (၁၀) ဆံျခည္ = (၁) ႏွမ္း  (၆) ႏွမ္း = (၁) မုေယာ  (၄) မုေယာ = (၁) လက္သစ္  (၈) လက္သစ္ = (၁) မိုက္  (၂) မိုက္ = (၁) ထြာ  (၂) ထြာ = (၁) ေတာင္  (၄) ေတာင္ = (၁) လံ  (၇) ေတာင္ = (၁) တာ  (၂၀) တာ = (၁) ဥႆဘ  (၂၀) ဥႆဘ = (၁) ေကာသ  (၄) ေကာသ = (၁) ဂါဝုတ္  (၄) ဂါဝုတ္ = (၁) ယူဇနာ  ၄၄၈ဝဝေတာင္ = ၁ယူဇနာ ။ ၃ေပ = ၂ေတာင္ ။ ၁မုိင္ = ၅၂၈ဝေပ ။ ၁ယူဇနာ = ၁၂.၇၂မုိင္  တကယ္တမ္းတြက္ရရင္ ၁ယူဇနာမွာ ၁၂.၇၂မုိင္ (၁၃မုိင္) ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်